onsdag den 9. maj 2012

næste stykke tilbage nordpå er nu blevet tilbagelagt.

så må jeg jo ærligt tilstå at jeg er ved at nærme mig enden på min tur mere og mere.
i morges tog vi turen fra Christchurch til Kaikoura, hvor vi nu ligger og tager en efter vores overbevisning meget velfortjent dovne dag med en ny bog og stand-up. Planen var engentligt i dag at vi skulle have været ude og flyve helikopter men da det er et godt gammeldags halv trist gråvejr her er vi gået lidt fra den ide og håber i stedet at det bliver et bedre vejr til i morgen når vi skal ud og sejle og se på hvaler.
Vi overnatter denne gang på et af de mest hyggelige hostels vi har været på. og uden at være helt sikker tror jeg vi i den her omgang dele værelse med et par Svenskere. Og til den bemærkning kan jeg fortælle at jeg er ved at være godt træt af fællesværelser, på trods af det minder lidt om en mange sproglig efterskole med alkohol - det lyder bedre end det er. Lørdag rejser vi endnu længere nordpå først til Picton hvor vi springer ombord på færgen og sejler tilbage til Wellington hvor vi så også har en overnatning før vi drøner det sidste stykke nord på til Auckland hvor jeg så har min aller sidste overnatning på New Zealand i den her omgang.

I får lige et eneste billede fra Christchurch, et billede af en opstilling af 185 hvidmalede stole en for hvert af de mennesker som omkom i jordskævlet sidste år.

Det bliver så det for nu. Jeg ved ikke om jeg kommer til at skrive mere på bloggen på resten af turen.
men ja vi ses snart. I må hygge jer.

Nu kom de andre der bor på værelset ind, - de er svenskere - fedt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar