mandag den 7. maj 2012

nu er vi så nået til Christchurch.

Nu sidder vi så her i coputer rummet på vandre hjemmet og er ved at planlægge en endagstur til Hanmers spings i morgen. det er svære valg vi arbejder med som skal den stå på bueskydning eller mountain biking?
Som titlen nok afsløre så ankom vi igår aftes til Christchurch som en stor del af jer nok har hørt om i forbindelse med det store jordskælv der var her nede i februar sidste år. Jeg må sige at efter anne og jeg har været ude på et par timers gå tur her til aften at jeg ikke nyder at gå rundt i byen lige såmeget som jeg har gjort de sidste steder vi har været. der er stadig væk mange ruiner rundt omkring, og hele bymidten med bla. den gamle og berømte katedral, der har givet byen sit navn. Er fuldstændig afspæret. det er lidt en mærkelig følelse at gå rundt i byen og vide at under hvert eneste sammen styrtede tag eller byg kan der være mennesker der er blevet slået i hjel. Byen er i det hele taget meget smuk man kan tydelig se en stor forskel på Christchurch og en stor del af de andre byer vi har været i. der er mange flere ældre bygninger her og man begynder at få en fornemmelse af en lidt ældre kultur her. 

Jeg må ærligt til stå jeg er stadig har lidt svært ved at affinde mig med at turen snart skal gå hjem ad i mod DK igen. Jeg bliver helt sikkert nød til at komme her ned igen lige så snart jeg har fået taget mig penge og tid til det igen.

men det må vidst blive alt fra mig for nu og så tror jeg jeg skal ud og sejle kajak nu. vi skrives.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar